μουσική
Όσοι παρακολουθούν τα τελευταία έτη την εξέλιξη της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας σίγουρα έχουν παρατηρήσει την άνοδο των audio streaming υπηρεσιών (Spotify, Apple Music, Google Play Music, Last.fm, SoundCloud κτλ) με αποκορύφωμα το έτος που μας πέρασε. Σαφώς και δεν είναι έκπληξη ένα τέτοιο γεγονός, καθώς πλέον οι χρήστες έχουν περισσότερα μέσα και επιλογές (υπολογιστές, smartphone, tablet) για να απολαύσουν την αγαπημένη τους μουσική σε οποιοδήποτε σημείο και αν βρεθούν.
 
Spotify

Με βάση μια πρόσφατη έκθεση της Buzz Angle Music, οι χρήστες των Ηνωμένων Πολιτειών απολαμβάνουν αυτή την εξέλιξη και αδημονούν κάθε φορά που θα βγει και μια νέα λειτουργία από κάποια audio streaming υπηρεσία. Η ίδια έκθεση αναφέρει ότι εκατομμύρια χρήστες έκαναν τη μετάβαση από το YouTube σε κάποια άλλη audio streaming υπηρεσία, η οποία δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό και μόνο. Το 2016 οι ondemand audio υπηρεσίες παρουσίασαν μια αύξηση της τάξεως του 82.6% το οποίο μεταφράζεται σε 250 δισεκατομμύρια εκτελέσεις. Το stream μουσικής μέσο video (YouTube) παρουσίασε επίσης μια ανοδική τάση, αλλά όχι τόσο μεγάλης έκτασης καθώς κυμάνθηκε στο 7.5% με 181 δισεκατομμύρια εκτελέσεις.

 
 
Για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα το YouTube ήταν για τους χρήστες του internet η αγαπημένη τους επιλογή. Ήταν μια από τις πρώτες πλατφόρμες που ο κόσμος μπορούσε να ακούσει τα αγαπημένα του τραγούδια. Το ραδιόφωνο, από την άλλη, είναι εδώ και πολλές δεκαετίες μια παραδοσιακή επιλογή για τους μουσικόφιλους, αλλά το YouTube έδωσε στους χρήστες κάτι μοναδικό, τον έλεγχο. Αυτό από μόνο του άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Το YouTube ήταν στη ζωή μας αρκετά χρόνια πριν εμφανιστούν οι πρώτες streaming υπηρεσίες όπως τα Spotify και Apple Music, αλλά ακόμα και όταν ιδρύθηκαν αυτές οι εταιρίες χρειάστηκε αρκετός χρόνος μέχρι να γίνουν ευρέως γνωστές.
 
YouTubeΗ πιο δημοφιλής υπηρεσία Video Streaming δεν πρόκειται να πάει πουθενά. Η άνοδος των Spotify, Apple Music, Pandora και πολλών άλλων δεν σηματοδοτεί το θάνατο του YouTube, ούτε καν την πτώση του σε χαμηλότερα επίπεδα. Το YouTube συνεχίζει να μεγαλώνει σε επίπεδο επισκεψιμότητας και αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει στο εγγύς μέλλον. Από την άλλη, αυτό δε σημαίνει ότι οι audio streaming πλατφόρμες δεν έχουν πάρει το μερίδιο τους στην παγκόσμια αγορά.
 
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, για τους οποίους κάποιος θα μπορούσε να “κολλήσει” με το YouTube, όπως το κόστος, η δυνατότητα παράλειψης των διαφημίσεων ή ακόμα και η απροθυμία να μάθουν πώς λειτουργεί μια νέα τεχνολογία. Την ίδια στιγμή, εκατομμύρια λάτρεις της μουσικής δοκιμάζουν κάποια νέα audio streaming υπηρεσία για πρώτη φορά αυξάνοντας το ετήσιο μερίδιο χρήσης.
 
Εσείς, λοιπόν, τι τύπος streaming είστε ;