Με αφορμή την sold out εμφάνιση των θρυλικών Rotting Christ, το Σάββατο 25/03 αλλά και την προσθήκη ενός special show (26/3), στο Piraeus 117 Academy, όπου θα παιχτεί ζωντανά ολόκληρο το “Thy Mighty Contract”, το HardMusic.GR ανατρέχει στο παρελθόν της μπάντας και ζωντανεύει στις παρακάτω γραμμές εκείνη την ρομαντική, αλλά και σκληρή εποχή της κυκλοφορίας του.

Thy Mighty Flashback

Εν αρχή ήταν οι Black Church. Ο Σάκης, ο Θέμης, ο Jim, το ίδιο line up που θα συνέχιζε σαν Rotting Christ λίγο μετά, ξεκίνησαν παίζοντας μουσική βασισμένη στους Venom. Λίγο μετά θα αλλάξουν όνομα κυκλοφορόντας τα “Decline’s Return” το1988, “Leprosy of Death” την ίδια χρονιά (unofficial demo), “The Other Side of Life” το 1989 (split EP with Sound Pollution), το ιστορικό demo “Satanas Tedeum” το 1989, το 1991 θα κυκλοφορήσουν ένα split με τους Monumentum, το “Dawn of the Iconoclast” (EP) και το “Passage To Arcturo” και το 1992 θα βγάλουν το “Ade’s Winds” (demo).

Είμαστε στα τέλη 1992. Στα Molon Lave studios τον Νοέμβρη και τον Οκτώβρη οι Rotting Christ, έχοντας τραβήξει κάποια πρώτα βλέμματα με τα “Satanas Tedeum” και “Passage To Arcturo”, ηχογραφούν τον πρώτο τους δίσκο “Thy Mighty Contract”. Φανατικοί του tape trading, στέλνουν τις κυκλοφορίες τους σε ξένα συγκροτήματα και εταιρίες δημιουργώντας ένα αρχικό status. Η Deathlike Silence Productions (φώναξε κανείς Sodom; ) του Euronymous των Mayhem, θα δείξει ενδιαφέρον, το οποίο θα φανεί στα μέσα του επόμενου χρόνου, όταν ο ίδιος ο Euronymous, όντας αρκετά επιλεκτικός, θα θελήσει να κυκλοφορήσει ένα split δίσκο των R.C. με τους Burzum.

Αρχές του 1993. Στην Ελλάδα η σκληρή μουσική είναι στο περιθώριο, ακόμα και ανάμεσα σε όσους άκουγαν heavy metal, ο ακραίος ήχος ήταν ΑΚΡΑΙΟΣ. Εποχές ρομαντικές μέσα στις αναμνήσεις όσων τις θυμούνται και σκληρές για όσους τις ζούσαν.  Ο διαχωρισμός ανάμεσα στα είδη ξεκάθαρος. Όσοι άκουγαν heavy, όσοι άκουγαν power, εκείνοι που ήταν στο thrash και κάποιοι λίγοι, αλλά πολλοί λίγοι, που ενστερνίστηκαν το left hand path. Ήταν η εποχή που τα κέρατα και οι πεντάλφες ήταν μακριά από κάθε μόδα και ευκολία στην χρήση. Η χρησιμοποίησή τους σε ξεχώριζε άμεσα και έθετες εαυτόν εκτός πλαισίου.

Στο εξωτερικό η κατάσταση ήταν λίγο διαφορετική με συγκροτήματα όπως οι νέοι Cradle Of Filth και Immortal να απασχολούν τα έντυπα με τις κυκλοφορίες τους, με τον κόσμο να ταράζεται με τις δολοφονίες και τους εμπρησμούς εκκλησιών που γινόντουσαν στην Νορβηγία. Στην Ελλάδα οι εφημερίδες, για ένα μεγάλο διάστημα, είχαν στα πρωτοσέλιδά τους την υπόθεσή των “σατανιστών της Παλλήνης”, που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο. Η σκληρή μουσική συνδέθηκε σαν εξοστρακισμός και όχι τόσο άμεσα όσο στο εξωτερικό. Πολιτικές αλλαγές, ο πόλεμος στα Βαλκάνια, το πρώτο μεγάλο σκάνδαλο με τον Κοσκωτά, ιδιωτικά κανάλια ήταν τα τότε μεγάλα κοινωνικά ενδιαφέροντα. Μουσικά, η χώρα μας έμπαινε στον χορό των μεγάλων συναυλιών, οι κυκλοφορίες κλασσικών δίσκων από τις μεγάλες rock και metal μπάντες το έφεραν πιο κοντά σε μεγαλύτερη μάζα ακροατών, το ελληνικό Metal Hammer εδραιωνόταν μετά από εφτά χρόνια παρουσίας.

Εκείνη την εποχή άρχιζε να εδραιώνεται η παράδοσή, οι δύο μεγάλες σχετικά γαλλικές εταιρίες να κυκλοφορούν τις ακραίες ελληνικές μπάντες. Η Holy με τους SepticFlesh, Nightfall και η Osmose που υπέγραψε τους Rotting Christ για να κυκλοφορήσει το πρώτο τους πόνημα “Thy Mighty Contract”, στις 11 Νοεμβρίου του 1993. Τους Rotting Christ αποτελούσαν, εκείνη την περίοδο, οι Sakis “Necromayhem” Tolis στην κιθάρα και στη φωνή, George “Magus Wampyr Daoloth” Zaharopoulos στα πλήκτρα, Jim “Mutilator” Patsouris στο μπάσο και Themis “Necrosauron” Tolis στα τύμπανα.

Ο Σάββας Μπετίνης, μπασίστας και τραγουδιστής των Acid Death θυμάται: «Ήταν η εποχή που τους Rotting Christ τους γνωρίζαμε -σχετικά- λίγοι… Από τα demos, το Passage… Όταν ακούστηκε ότι ετοιμαζόταν ο διάδοχος, το πρώτο ουσιαστικά full album μέσω της Γαλλικής Osmose Productions, μια αμιγώς Black Metal δισκογραφική…αναμέναμε. Και κάποια στιγμή…έσκασε! Και πάθαμε πανικό! Πραγματικό πανικό! Μπορώ να πω μετά βεβαιότητας  ότι ήταν η πρώτη φορά μέχρι τότε που επικρατούσε φρενίτιδα στα δισκάδικα με τα αντίτυπα να φεύγουν σωρηδόν! Και μπράβο τους! Το album ήταν και είναι μνημειώδες, αποτελεί σταθμό στην πορεία τους και στολίδι για την Ελληνική Σκηνή μέσα από την οποία προήλθε!’’

Το “Thy Mighty Contract” θα κάνει μεγάλη εντύπωση στο underground κύκλωμα. Από το αντιχριστιανικό εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο, με το τυπογραφικό λάθος (υπάρχουν μόνο τα πρώτα έξι από τα οχτώ τραγούδια), τους τίτλους των τραγουδιών, αλλά πάνω από όλα με τον ήχο της μπάντας, δημιούργησαν έναν δίσκο καταδικασμένο να γίνει κλασικός και ταυτόχρονα μια σχολή τόσο ιδιαίτερη και εξίσου δυναμική. Αναλογιστείτε την εποχή εκείνη για λίγο. Τον Μάρτιο του ’93 οι Darkthrone είχαν κυκλοφορήσει το “Under a Funeral Moon” και τον Αύγουστο κυκλοφόρησε το “Det som engang var” των Βurzum. Οι Mayhem δεν είχαν κυκλοφορήσει ακόμα το “De Mysteriis Dom Sathanas” (1994), το ίδιο και οι Emperor το “In the Nightside Eclipse” (1994) ούτε και οι Cradle Of Filth το “The Principle of Evil Made Flesh” (1994), ενώ οι Dimmu Borgir είχαν πολύ δρόμο ακόμα μπροστά τους.

Με τη φόρα που είχαν αποκτήσει, η εταιρία τους, τους κλείνει στο billing της “Fuck Christ Tour” μαζί με τους Immortal που είχαν μόλις κυκλοφορήσει το “Diabolical Fullmoon Mysticism” και τους Blasphemy του “Gods Of War”. Η περιοδεία αυτή είναι η πρώτη που διοργανώνεται με συγκροτήματα της λεγόμενης 2ης black metal γενιάς και είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο από μόνη της, αφού εισήγαγε το black metal σε περισσότερο κόσμο. Οι φήμες λένε ότι το κοινό έκοβε τις φλέβες του (κυριολεκτικά) και πολύς κόσμος έφευγε από τις συναυλίες σε ασθενοφόρο. Για τους Rotting Christ τα πράγματα μπορεί να μην ήταν ακριβώς ρόδινα στο tour λόγω έλλειψης live εμπειρίας και των session μουσικών που εσπευσμένα συμπλήρωσαν τα κενά. Παρ’ ‘ολα αυτά, όπως παραδέχτηκαν τότε τα μέλη της μπάντας, «ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό» . Στην Ελλάδα έπαιξαν με τους Samael και τους Nergal στο Next και με τους Ancient Rites και Deviser στο Agathi Club, δύο show που γράφτηκαν στη μνήμη κοινού και κριτικών.

Η πρώτη επίσημη και ολοκληρωμένη κυκλοφορία των Rotting Christ δε στιγμάτησε μόνο εκείνα τα χρόνια. Ο Βασίλης Μάζαρης των Daylight Misery και συντάκτης του Metal Hammer είπε στο HardMusic.GR: «8 τραγούδια με συνολική διάρκεια τα 37 λεπτά ήταν αρκετά, απ’ότι φαίνεται, για να καθορίσουν την μετέπειτα πορεία των Rotting Christ και να δημιουργήσουν ένα σκληρό πυρήνα οπαδών, οι οποίοι ακόμα και σήμερα, στο άκουσμά τους, το λιγότερο ανατριχιάζουν. Το “Thy Mighty Contract” δεν είναι απλά ένας δίσκος, αλλά ένα τεράστιο κεφάλαιο για τη μουσική ταυτότητα της ελληνικής metal σκηνής αλλά και του δεύτερου black metal κύματος σε γενικότερο επίπεδο. Είναι από εκείνους τους δίσκους που μένουν ανεξίτηλοι στο πέρασμα των χρόνων και ακόμα και σήμερα εντυπωσιάζουν τόσο με την απλότητα και την αμεσότητα τους, όσο και με την ουσία την οποία περιέχουν. Οι άπειροι -τότε- Rotting Christ, δημιούργησαν σκοτεινή τέχνη  που λίγο αργότερα έμελλε να γίνει τρόπος ζωής αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι όσων έχουν δεθεί με τη μπάντα και τη μουσική της.» “Believe in us and be like us…”.

Tracklist:
01. The Sign of Evil Existence
02. Transform All Suffering into Plagues
03. Fgmenth, Thy Gift
04. His Sleeping Majesty
05. Exiled Archangels
06. Dive the Deepest Abyss 03:33
07. The Coronation of the Serpent
08. The Fourth Knight of Revelation (Part 1 & 2)

 

 

  • Andy Rosedoom

    σ.σ. τα πρωινά μαθηματικά είναι τα πιο σωστά οπότε να προσθέσουμε τα δύο χρόνια που »κλέψαμε» από το Metal Hammer,το οποίο κυκλοφόρησε πρώτη φορά (υπό το όνομα Heavy Metal τότε) τον Δεκέμβριο του 1984.